Mukaddimah Bahasa Indonesia

Syukri Isa Bluka Teubai
Foto@Muhrain

Mukaddimah Bahasa Indonesia
Oleh; Syukri Isa Bluka Teubai

 Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

الحمد لله، الحمد لله رب العالمين. والصلاة والسلام على اشرف الانبياء والمرسلين وعلى اله واصحابه اجمعين. اما بعد.

Alhamdulillah, alhamdulillahirabbil ‘alamin. Wasshalatu wassalamu ‘ala asyrafil ambiyai wal mursalin, wa ‘ala alihi wa ashhabihi ajma’in. Amma ba’du.

Segala puji dan syukur marilah sama-sama kita sampaikan kepada Allah Swt, yangmana oleh Allah. Telah memberi kita umur panjang, sehat pikiran beserta dengan ketujuh anggota di badan.
              
Allah yang punya langit, yang punya siang, malam, matahari, bulan dan bintang. Dengan kerana takdir-Nya lah semua apa yang kita lakukan, tercapai sebagaimana mustinya.

Selawat dan salam, sama-sama pula kita du’akan kepada salah seorang nabi akhir zaman. Tiada yang lain selain ia, Muhammad SAW. Penghulu segala nabi. Yang oleh kerana beliaulah derajat para perempuan ada, akhlak-akhlak penghuni bumi ini tersempurnakan.

Seperti seruan di dalam satu hadist: “Innama bu’istu liutammima makarimal akhlaq; sesungguhnya aku diutus ke dunia hanyalah untuk menyempurnakan akhlak.”

Penghormatan saya kepada.......
Penghormatan saya kepada.......
Penghormatan saya kepada.......

Adapun berdirinya saya di sini, tidak lain dan tidak bukan. Hanya untuk menyampaikan sepatah dua kata, yang berjudul/bertema:... 

Syukri Isa Bluka Teubai, Penyuka Sastra.

Post a Comment

0 Comments